FruEB hjärta Per

MI30 fick träffa Per H Börjesson förra veckan och jag är grön av avund. Jag är  mycket förtjust i Per. Inte bara för hans prydliga look, hans nästan Buffertskt lågmälda framtoning i media utan också för hans (upplever i alla fall jag det som) äkta altruism genom hans böcker (han verkar på riktigt vilja oss väl, åtminstone så länge vi köper billiga fonder, exempelvis Spiltan). Dagens inlägg är kort, jag hänvisar bara till en länk där Per talar börsens upp och ner (från Veckans Affärer i maj 2017 så den är inte direkt från pressarna, vilket inte har någon betydelse då det är tidlösa sanningar han levererar). Om du har länkskräck, låt mig presentera slutklämmen:

Oroa dig inte för framtiden för den är alltid osäker. Aktiemarknaden går på kort sikt upp, ned eller är lika men på lång sikt är du en vinnare om du är exponerad mot aktier. Försök inte spekulera genom att gå ur och in i marknaden och drabbas inte av panik när marknaden rasar för den kommer alltid tillbaka. Månadsspara varje månad och rebalansera din totala portfölj om du vill sova bättre om natten.




Mvh/
FruEfficientBadass

3 kommentarer:

  1. Även jag gillar Per. Så till den milda grad att jag "stödköpte" några aktier i Spiltan via det som på den tiden hette Alternativa Listan (lite bökigt).

    Detta visade sig bli mitt bästa köp någonsin med en uppgång (i skrivande stund) på över 1200%! Otroligt.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kursen uppdaterades på min depå, så över 1400% ska det vara... :-)

      Radera
    2. Något annat vore ju skandal :)! Grattis till dig och en bra investering. Jag kommer att köpa vidare lite Spiltan imöra.

      Radera